מבנה התעריפים החדש של נסיעה במונית מיוחדת (ספיישל)

החל משנת 2020 חל בישראל מבנה התעריפים החדש שלפיו נקבעים מחירי נסיעה במונית מיוחדת (ספיישל) בנסיעה בינעירונית או תוך עירונית. מבנה התעריפים הקודם אינו רלוונטי יותר בנסיעה במונית ספיישל.

מחיר נסיעה במונית מיוחדת ("מונית ספיישל") עודכן בשנת 2020 לפי מבנה תעריפים חדש אשר תקף החל מ-01.01.2020, אולם לגבי מוניות שטרם החליפו למונה החדש, ניתנה הארכה עד 06.03.2020. מבנה התעריפים הקודם היה מסובך שהתבסס על הסכם הצדדים או המרחק או הזמן, ולא היה ברור הן לנוסע והן לנהג כיצד לחשב זאת.

מבנה התעריפים של נסיעה במונית מיוחדת

מבנה התעריפים החדש פשוט יותר וברור להבנה לכל הצדדים ואף ניתן לחשב מראש את המחיר שיש לשלם. התעריפון החדש מסווג ל-3 תעריפי מחיר לפי יום וזמן הנסיעה והכל באופן הבא:

יום ושעהתעריף אתעריף בתעריף ג
ראשון עד רביעי06:00 עד 21:0021:01 עד 05:59
חמישי06:00 עד 21:0021:01 עד 23:0023:01 עד 05:59
שישי או ערב חג06:00 עד 16:0016:01 עד 21:0021:00 עד 05:59
שבת או חג06:00 עד 19:0019:01 עד 05:59
מבנה התעריפים של נסיעה מיוחדת במונית

כאשר, תעריף ג הוא היקר ביותר, תעריף א הוא התעריף הרגיל והזול.

המבנה החדש של התעריפים מבוסס לפי ערך זמן הנסיעה, ערך מרחק הנסיעה והמחיר ההתחלתי. בנוסף לכך, יש תוספות על המחיר שניתן לגבות אותן מהנוסע במונית. במילים אחרות באופן הבא:

  1. תעריף לפי מונה – מבוסס לפי:
    1. נקודה התחלתית.
    2. מחיר לק"מ נסיעה.
    3. מחיר לדקת נסיעה.
  2. תוספות לתעריף – מבוסס לפי:
    1. הזמנת מונית בטלפון או באפליקציה למקום המזמין.
    2. מטען (כבודה או מזוודה). מטען יד ללא עלות.
    3. עגלת נכים ללא עלות. אבל הנהג לא חייב להסיע יותר מ-1.
    4. נסיעה מנמל תעופה בן גוריון, מנמל שדה דוב, מנמל רמון או מנמל חיפה. רק נסיעה מאותם יעדים, נסיעה אל היעדים הללו ללא תשלום.
    5. נוסע שלישי ורביעי – ללא תשלום נוסף.
    6. נסיעה דרך כביש 6, הנתיב המהיר או נהרות הכרמל.
    7. המתנה לנוסע לכל שעה או חלק ממנה.

למשל, בנסיעה בה הנוסע תפס מונית בתחנת מוניות, ללא תוספת "הזמנת מונית". וכך הלאה.

סוגי נסיעות במונית

המבנה החדש תקף הן לנסיעה עירונית והן לנסיעה בינעירונית, במונית מיוחדת (מונית ספיישל).

עם זאת, הנסיעה הזו לא תקפה לגבי מונית שירות (מיניבוס).

מחירון מוניות

בעבר היה מחירון קבוע לפיו חישבו את המחירים בין היעדים השונים. מחירון זה בוטל ולא מחשבים יותר לפיו. אחת הסיבות לכך שהמחירון היה מעוות את הנתונים משום שהיה קשה לקבוע את המועד והיעד.

כך למשל, מחירון קבוע היה מחשב את אותו המחיר בנסיעה מצפון תל אביב או בנסיעה מדרום תל אביב, כאשר לפי המחירון מדובר על אותו מוצא.

מחיר קבוע

כלומר, מכיוון שאין יותר מחירון, אז אין יותר מחיר קבוע. עם זאת אפשר לקבוע בין הצדדים מחיר קבוע לנסיעה, בתנאי שהוא לא עולה על המחיר הקבוע לפי מונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *